onsdag 13. februar 2008

Lesestoff som fenger

Jeg er ingen lesehest og har aldri vært veldig glad i å lese, men noen type bøker klarer jeg likevel å svelge. Når det gjelder lesing er jeg utrolig kresen og forventer å bli underholdt fra omtrent første side, hvis ikke ender boken fort i "glemmeboken".
Krim er av sjangrene som aldri slår feil. Etter å ha begynt på en slik bok, klarer jeg ikke å legge 
den fra meg igjen. Ofte ligger jeg helt under dyna av redsel. Etter å ha blitt ferdig med en bok lover jeg alltid meg selv å aldri lese en slik bok igjen, men det varer ikke lenge.
Jeg er en veldig lettskremt person og kan, i en alder av 16 år, lett få mareritt av en skummel bok. Det er vel dette som gjør disse bøkene ekstra spennende, fordi jeg tøyer mine egne grenser 
for hva jeg synes er "behagelig" å lese.
Så til de som sliter med å finne en bok som fenger; prøv krim:)

1 kommentar:

LK sa...

Et godt tips, særlig nå som vi begynner å få så mange gode, norske krimforfattere!